Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

del 3 varför ska just allt vara mitt fel

Av Lina - 25 oktober 2013 08:00

del 5

 

Jag vaknar nästa dag av min katt Sally, som slickar mig i ansiktet.

Jag reser mig upp och tänker igenom vad som har hänt.

Den där kvällen för 4 dagar sen känns så länge sedan.

- ____ kom, skynda dig! festen börjar snart! Ropar Sandra.

- Jaja vänta jag kommer!

Sandra kom och satte sig vid mig.

- vill du veta en hemlis? hon såg plötsligt allvarlig ut.

- mm.

- på ett vilkor! Att du lovar att aldrig berätta den!

- lovar och svär! 

- okej! Hon lutade sig fram mot mitt öra.

Jag har ADHD.

- va? viskar jag.

- det är sant. Lova att du inte berättar för någon! Det

är bara du och mina föräldrar som vet om det.

 

Varför varför, om hon inte hade berättat hemlisen hade jag inte

stått här idag med ett samvete som bultar inne i mitt huvud!

Åhh!! Och om jag inte hade sagt till Ally, då hade det inte hänt.

Jag känner hur tårarna tränger upp ur ögonen.

Jag kastar mig på sängen.

Sally hoppar förskräckt undan.

Mamma ropar från köket att jag ska komma och äta.

Jag tänker inte ge upp!

Jag reser mig torkar bort tårarna och går ner för att äta.

 

När jag kommer till skolan kommer plötsligt en tjej som heter Lovisa fram till mig.

- Vafan har Sandra gjort dig??!!!

Jag försöker gå förbi henne men hon ställer sig i vägen.

Hallå! Svara!

- kan du akta på dig?

- Nej inte förren du har svarat!

- Förlåt, men det här är en något mellan oss två,

så du behöver inte lägga dig i!

- Jo för hon är min kompis!

- Snälla akta på dig. 

Äntligen flyttar hon på sig.

Jag går raskt därifrån. Vad var det där?

Det blir ju bara värre och värre det här! Jag går in i klassrummet

och sätter mig på min plats. Sandra sitter längst fram med sina tjejkompisar.

Jag har suttit själv ända sen den där dagen.

Dagen då allt gick fel. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 6 december 2013 22:10


Denna vecka lämnade en mycket betydelsefull man våran värld. Han är nog den starkaste och modigaste jag vet, eller visste. Jag tycker vi alla ska ägna en minut för Nelson Mandela som kämpade hela sitt liv mot orättvisan. Han satt 27 år i fängelse men...

Av Lina - 1 december 2013 14:48

Novell :D      3 år sedan blir det  idag. 3 år sedan jag kom till den här ön. Men jag minns det som om det vore igår. - mamma är vi framme snart? - snart lugna ner dig! Milla sjunker djupt ner i stolen. - mamma? - ja? Vad är det g...

Av Lina - 1 december 2013 14:15

The light del 1 av 24. Hej! detta är första delen på min julkalender, det kommer bli 24 delar, en varje dag i decemberfram till 24 december alltså :) (vore kul om någon orkade läsa :) men jag tvingar ingen och man skabara läsa om man vill)Det skulle ...

Av Lina - 21 november 2013 19:15

Det sista andetaget. Jag älskar dig, det var dom sista orden jag hörde från min mamma.Hon hade legat på sjukhus i 4 veckor, dom sa aldrig att dom gav upp hoppetmen innerst inne visste alla vad som var på gång.jag hade aldrig sett min mamma må så då...

Av Lina - 21 november 2013 18:17

förlåt för att jag inte skrivit på länge :( ska försöka bättra mig, ska nog inte blogga mer förren december men håll ut! Jag försöker, men jag kommer inte på något att skriva om D: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad vill du att jag ska skriva?
 kärlek
 Fantasy
 Skrivtips
 Noveller
 mobbing
 Artiklar
 nåt annat! skriv till mig på Insta: lina_drawings123
 Julnovell
 Sommarnovell
 tomten

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards