Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Del 6 SISTA KAPITLET!!!

Av Lina - 7 november 2013 08:15

Del 6 ( sista kapitlet )

 

Dom sa att mobbingen skulle sluta.

Det gjorde den inte.

Dom sa att allt skulle bli bra.

Det blev det inte.

Nu har dett gått tre veckor sen mobbingen har börjat.

Men nu äntligen, kommer det ta slut!

I helgen bestämmde vi att jag ska byta skola!

 

Jag vaknar av att min väckarklocka tjuter.

Först kommer jag inte på vilken dag det är.

Sen kommer jag på!

Dagen då mobbingen är över, då jag äntligen ska få byta skola.

Men tänk om det blir samma på nästa skola.

Jag får en klump i magen.

Jag ruskar av mig tanken och går ner för att äta.

 

- Lycka till gumman, säger mamma innan jag går ut ur bilen

- tack, säger jag och klämmer fram ett leende.

- säker att du inte vill att jag ska följa med?

- ja. Säger jag med bestämd ton.

Jag kliver ut och mamma backar ut från parkeringen och kör iväg.

Jag går med långsamma steg mot skolan.

Öppnar dörren långsamt och den glider upp, utan att knarra.

Jag väntar tills fröken har gått in innan jag vågar gå in i klassrummet.

- Hej Jenny! Säger min nya lärare.

- h-h-hej.

- Dette är vår nya elev Jenny, kan ni göra en plats åt henne?

- Jeeenny!! En tjej ropar, sätt dig här!!

Hon pekar på en stol bredvid henne. 

- okej säger jag med darrig röst men kan inte låta bli att le.

För just i det ögonblicket hon sa: sätt dig här! blev klumpen i magen

lite mindre. Jag kände mig lite tryggare.

Och jag fick en känsla som jag inte hade haft på länge.

Känslan av trygghet.

 

 

Hej! tack för att du läste min berättelse/ novell :D 

Den handlar om att mobbing kan ta slut!

Ibland behöver man, precis som Jenna byta skola för att 

det ska gå, men det går att lösa utan det också! 

Och kom ihåg det hjälper ALDRIG att mobba den som har mobbat!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 6 december 2013 22:10


Denna vecka lämnade en mycket betydelsefull man våran värld. Han är nog den starkaste och modigaste jag vet, eller visste. Jag tycker vi alla ska ägna en minut för Nelson Mandela som kämpade hela sitt liv mot orättvisan. Han satt 27 år i fängelse men...

Av Lina - 1 december 2013 14:48

Novell :D      3 år sedan blir det  idag. 3 år sedan jag kom till den här ön. Men jag minns det som om det vore igår. - mamma är vi framme snart? - snart lugna ner dig! Milla sjunker djupt ner i stolen. - mamma? - ja? Vad är det g...

Av Lina - 1 december 2013 14:15

The light del 1 av 24. Hej! detta är första delen på min julkalender, det kommer bli 24 delar, en varje dag i decemberfram till 24 december alltså :) (vore kul om någon orkade läsa :) men jag tvingar ingen och man skabara läsa om man vill)Det skulle ...

Av Lina - 21 november 2013 19:15

Det sista andetaget. Jag älskar dig, det var dom sista orden jag hörde från min mamma.Hon hade legat på sjukhus i 4 veckor, dom sa aldrig att dom gav upp hoppetmen innerst inne visste alla vad som var på gång.jag hade aldrig sett min mamma må så då...

Av Lina - 21 november 2013 18:17

förlåt för att jag inte skrivit på länge :( ska försöka bättra mig, ska nog inte blogga mer förren december men håll ut! Jag försöker, men jag kommer inte på något att skriva om D: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad vill du att jag ska skriva?
 kärlek
 Fantasy
 Skrivtips
 Noveller
 mobbing
 Artiklar
 nåt annat! skriv till mig på Insta: lina_drawings123
 Julnovell
 Sommarnovell
 tomten

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards